wtorek, 21 lutego 2017

Kurczak w sosie pieczarkowym

Jedno z ulubionych dań mojego męża. Kiedyś za każdym razem na pytanie "co chcesz na obiad" słyszałam w odpowiedzi, że kurczaka z pieczarkami... Był moment kiedy nie mogłam już o nich słuchać! Ale prawda jest taka, że jest to bardzo fajne danie. Robi się je szybko i jest lekkie a i ilość kalorii nie zabija 😉



Składniki na 4 porcje ( ok. 260 kcal/ porcja)
- 500 g piersi z kurczaka
- 500 g pieczarek
- 2 cebule
- 150 g serka kanapkowego chudego
- łyżka mąki pełnoziarnistej ( niekoniecznie)
- 10 g oleju kokosowego
- przyprawy ( sól, pieprz, czosnek, słodka papryka)
- domowa kostka grzybowa ( niekoniecznie - zawsze robiłam bez ale po ostatnim gotowaniu  grzybów został mi wywar, który zamroziłam w pojemniczkach na lód właśnie na taką okazje)

Cebule kroimy drobno i podsmażamy na oleju, w razie potrzeby podlewając wodą. Dodajemy oczyszczone i pokrojone w półplasterki pieczarki. Kurczaka kroimy na kawałki i doprawiamy. Wrzucamy na pieczarki gdy te już stracą swoją objętość aby się chwile razem podusiło (przykrywamy patelnie). Po kilku minutach zdejmujemy na chwilę z ognia i doprawiamy. Dodajemy serek kanapkowy i mieszamy. Jeżeli wolimy bardziej gesty sos można zaprawić go łyżką mąki rozrobionej z wodą i chwile pogotować aby sos nie był mączny w smaku. U nas to danie zawsze podaje z makaronem, ale pasuje i do ziemniaków i do ryżu i do klusek 😊 a sos świetnie się sprawdza również bez mięsa 😉

Smacznego!

O.J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz