wtorek, 6 czerwca 2017

Omlet z papryką, oliwkami i fetą

Bardzo lubie omlety... a ostatnio troche o nich zapomniałam. Wczoraj nie mając nic dla męża na obiad postanowiłam na szybko stowrzyc mu omlet z resztek, którego niestety nie zdążyłam sfotografować bo częściowo zniknął zanim zdążyłam sięgnąć po aparat... i chodził za mną ten zapach smażonych jajek cały czas dlatego dziś na obiad omlet ale w wersji bardziej dietetycznej niż wczorajszy mężowy. Tym bardziej jestem z niego dumna bo po raz pierwszy do przygotowania użyłam własnej papryki i własnego szczypiorku 💚


Składniki:
- 2 jajka + jedno białko
- 3 łyżki mleka
- poł łyżeczki oleju kokosowego
- 25 g sera feta
- 5 zielonych oliwek
- 0,5 średniej papryki lub jedna bardzo mała
- 0,5 małej cebuli
- sól, pieprz, szczypiorek

Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy. Cebulę i paprykę kroimy w drobną kostkę i wrzucamy na patelnie. Po chwili dodajemy pokrojone w plasterki oliwki i smażymy przez moment. W tym czasie kroimy fetę w kostkę lub rozkruszamy palcami a w miseczce mieszamy jajka, białko, sól, pieprz i mleko. Ubijamy aż masa będzie jednolita. Wlewamy masę na patelnie i posypujemy serem. Zmiejszamy ogien i przykrywamy patelnie. Należy uważać żeby omlet nie przywarł, dlatego ruszamy delikatnie patelnia a szpatułką podważamy boki. Gdy zetnie się na tyle aby się nie rozpadł zsuwamy go delikatnie na talerz i przerzucamy na patelnie na drugą stronę. Smążymy jeszcze chwilkę. Podajemy posypany szczypiorkiem.

O.J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz